Belépés

Regisztráció Elfelejtett jelszó
Társadalmi Esélyteremtési Főigazgatóság

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Decoration

Hírek

Együttműködés a sikerért – gyermekfelügyeletet vállaltak a Nyíregyházi Igazgatóság munkatársai

2015. 07. 28
Hiába a hőség és a vízpartra csábító nyár, a TKKI igazgatóságain ilyenkor is folyamatos a munka; kollégáink képzéseket szerveznek, mentorálnak, oktatnak és azon dolgoznak, hogy minden gördülékenyen megvalósuljon.

A Nyíregyházi Igazgatóság épületében is több oktatás zajlik. A TÁMOP-5.3.10 „Aktívan a tudásért! projektben egy csoportban 20 hallgató jár minden hétköznap az igazgatóságra, hogy részt vegyenek a Kulcskompetenciák Fejlesztése I. + Háztartási ismeretek képzésen. Az idei Országos Közfoglalkoztatási program részeként pedig 29-en tanulnak a Betanított takarító képzésen, hogy a megszerzett tudás birtokában nagyobb esélyük legyen visszatérni a munkaerőpiacra.

A siker érdekében azonban szükség van a munkatársak együttműködésére is, hogy a megvalósítandó feladatok során kitűzött célok elérésében támogassák egymás munkáját. Ez történhet a napi ügymenetben nyújtott segítség formájában, de akár más – kevésbé szakmai, ám annál nagyobb fontossággal bíró – módon is.

A tanév befejezésével ugyanis a gyerekek már nem járnak nap, mint nap iskolába. Helyettük most a szüleik ültek vissza az iskolapadokba, hogy korábbi ismereteik frissítésével, bővítésével, vagy teljesen új tudás megszerzésével javíthassanak saját maguk és családjuk egzisztenciális helyzetén. A tanulás azonban nem könnyű, ha közben a gyerekre is figyelni kell. Néhány szülő ugyanis nem tudja kire hagyni iskolás/óvodás korú gyermekeit.

A képzés eredményességét segítve az Igazgatóság munkatársai vállalták, hogy saját feladataik végzésén túl, az oktatásban részt vevő szülők gyerekeire is vigyáznak. Így, mintegy napközit biztosítva, ők is felnőttek felügyelete mellett tölthették el hasznosan az időt, míg édesapjuk, vagy édesanyjuk – nekik is példát mutatva – szorgalmasan tanult.

A gyermekek közben észrevétlenül szintén tanultak, fejlődtek, hiszen velük az igazgatóság munkatársai olyan játékokat ismertettek meg, melyek különböző képességeiket, készségeiket, kompetenciáikat fejlesztik.

A színezéssel  például a színek ismerete fejlődik, a pontos színezés a kézügyességet fejleszti, egyúttal javítja a koncentrációt. Az ugróiskola az állóképességükre, koordinációs képességükre van hatással, a különböző társasjátékok pedig a kooperációs és egyéb társas kompetenciáikat fejlesztik.

A gyermekek nagyon jól érezték magukat az „óvónénik és –bácsik” felügyelete mellett, és ők is várták, hogy elkísérhessék szüleiket a képzésekre, mert örömmel jöttek/jönnek a „TKKI-s óvodába”.

Az igazgatóság munkatársai képzett szociális szakemberként tudásuk legjavát nyújtva vállalják, hogy ezzel is támogatják a felnőttek sikeres képzését. Egy ilyen könnyűnek tűnő – ám nagy odafigyelést és tudatos szervezést igénylő – feladat ellátásával közvetve hozzájárulnak az oktatásban résztvevők felzárkózásához.